جلسه کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه با بررسی مشکلات تامین اجتماعی برگزار شد.

برگزاری جلسه کارشناسی شورای گفت و گو با محوریت مشکلات سازمان تامین اجتماعی

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ دکتر بیژن رضایی مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه در ابتدای این جلسه از اهمیت این شورا و جایگاه آن یاد کرد و گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یکی از قوی‌ترین شوراها در کشور و کرمانشاه است.

وی ادامه داد: در سطح ملی این شورا متشکل از چند وزیر، مسئولین ملی، بخش خصوصی و … است و در سطح استانی نیز ریاست شورا با استاندار بوده و نمایندگان مجلس، دادستان، تعدادی از مدیران و بخش خصوصی عضو این شورا هستند.

مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه تاکید کرد: قابلیت‌های این شورا به اندازه‌ای است که می‌تواند برای اصلاح و یا وضع قوانین پیشنهاد بدهد و پیشنهاداتی که از شورای گفت‌وگوی ملی می‌رود باید ظرف مدت سه ماه در مجلس بررسی شود.

به گفته رضایی، در سطح استان نیز این شورا به بررسی مشکلات فضای کسب و کار می‌پردازد و اگر مشکلی در استان قابل حل باشد مصوبه لازم برای آن ارایه می‌شود و مشکلاتی که فراتر از اختیارات استان باشد به شورای ملی ارجاع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمانشاه برگزاری جلسات کارشناسی پیش از جلسات اصلی است و هیچ موضوعی بدون کارشناسی و برگزاری یک یا چند جلسه کارشناسی به شورای اصلی نمی‌رود.

در ادامه این جلسه مشکلات تامین اجتماعی در حوزه حسابرسی سازمان تامین اجتماعی و ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی بررسی شد.

در ادامه داریوش پناهی دبیر اتاق کرمانشاه نیز با اشاره به تعامل خوبی که با تامین اجتماعی وجود دارد و همراهی مدیران این دستگاه در استان، اظهار کرد: می‌توان با افزایش این تعامل بخش زیادی از این مشکلات را حل کرد.

سایر فعالان اقتصادی حاضر در جلسه نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.