اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری

  پرینت
شناسه خبر : 18306 | تاریخ انتشار : 22 مهر 1400 - 19:02 |
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، تقویت برنامه‌های مرتبط با تولید و ایجاد اشتغال در این حوزه، طی سال‌های اخیر تسهیلات حمایتی کم بهره‌ بلند مدت با سود ۴ درصد تحت عنوان تسهیلات مشاغل خانگی در حال پرداخت است.

به گزارش نسیم کرمانشاه، صدراله بابلی افزود: متقاضیان پس از کسب اطلاعات لازم، آگاهی از رشته و فعالیت‌های مرتبط و ثبت نام در سامانه https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ می‌توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل سکونت نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند و از مزایای این تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه افراد همچنین  می توانند برای اخذ مجوز مشاغل خانگی و دریافت تسهیلات، به سامانه ذکر شده مراجعه کنند، تصریح کرد: این تسهیلات در قالب ۲ نوع مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به متقاضیان پرداخت می‌شود.
او تصریح کرد: اولویت اعطای این تسهیلات با طرح‌های پشتیبان است که در آن، اشخاص برای ایجاد شغل خانگی مصوب، ضمن داشتن سابقه فعالیت در زمینه مرتبط، چندین نفر را به عنوان افراد تحت پوشش شاغل در طرح مورد حمایت قرار می‌دهند.
    نحوه ثبت نام متقاضیان و بررسی طرح ها در پی می آید؛
– کلیه متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط خود اقدام نمایند و در صورت داشتن شرایط لازم، از سیستم کد رهگیری دریافت خواهند نمود. کد رهگیری اشخاص مستقل و پشتیبان ابتدا در بانک اطلاعاتی سیستم ذخیره و سپس متناسب با نوع رشته به دستگاه اجرایی مربوطه ارسال می گردد. در صورت انتخاب گزینه فعالیت به شکل تعاونی، به سامانه وزارت تعاون متصل خواهند شد.
-متقاضیان مستقل دارای کد رهگیری، مشخصات طرح و فعالیت مورد نظر خودرادر قالب فرم های موجود در سیستم به دستگاه اجرایی مربوطه ارائه می نمایند.طرح های پیشنهادی متقاضیان مستقل در مهلت زمانی مشخص، توسط دستگاه اجرایی ذیربط بررسی و در صورت تائید دستگاه اجرایی ذیربط، مجوز مربوطه توسط وزارت کار و امور اجتماعی و واحدهای تابعه صادر خواهد شد. سپس در صورت نیاز به وام، طرح مورد نظر به بانک ارسال خواهد شد.
-افرادی که متقاضی انجام فعالیت تحت پوشش پشتیبان می باشند نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه اقدام و در صورت برخورداری از مهارت، از سیستم کد رهگیری دریافت می نمایند. کد این گروه از افراد در بانک اطلاعاتی ذخیره و در زمان لازم توسط دستگاه اجرائی به پشتیبان معرفی خواهند شد.
-متقاضیان پشتیبان دارای کد رهگیری، مشخصات طرح و فعالیت مورد نظر خودرادر قالب فرم های موجود در سیستم به دستگاه اجرایی مربوطه ارائه می نمایند. دستگاه اجرایی اهلیت فردی، فنی و… متقاضی پشتیبان را بررسی و در صورت تائید دستگاه اجرایی ذیربط، مجوز مربوطه توسط وزارت کار و امور اجتماعی و واحدهای تابعه صادر خواهد شد. سپس دستگاه اجرایی با استفاده از بانک اطلاعاتی سیستم، افراد متقاضی تحت پوشش را به پشتیبان معرفی خواهدنمود. در صورت پذیرش افراد فوق توسط پشتیبان، دستگاه اجرایی طرح را تایید و به بانک ارسال می نماید.
همچنین ضوابط و مدارک صدور مجوز کسب و کارخانگی به شرح زیر می باشد؛
الف- شرایط لازم برای متقاضیان اخذ مجوز کسب و کار خانگی
۱- شرایط عمومی :
– تابعیت جمهوری اسلامی ایران
– حداقل سن بیست سال برای اشخاص پشتیبان
– نداشتن سابقه کیفری موثر به تأیید مراجع ذیصلاح (برای اشخاص پشتیبان )
– داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای متقاضیان مرد
– اقامت درمحل اجرای طرح ( برای افرادمستقل )
۲- شرایط اختصاصی :
– حداقل ۵ سال سابقه کاری مرتبط برای اشخاص پشتیبان
– ارائه گواهی آموزش و مهارت در رشته مورد نظر (دارای تاریخ اعتبار)
– ارائه گواهی سلامت برای متقاضیان رشته های مرتبط با مواد غذایی و بهداشتی
– تأمین سهم آورده متقاضی حداقل به میزان ۲۰% سرمایه موردنیاز ایجاد رشته شغلی(برای اشخاص پشتیبان)
– داشتن ایده برای شروع فعالیت
– داشتن توانایی مدیریت برای اداره کسب و کار
ب – مدارک موردنیاز برای صدور مجوز کسب و کار خانگی
– تصویر شناسنامه و کارت ملی
– تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای متقاضیان مرد
– گواهی عدم سوء پیشینه برای پشتیبان
– تصویر گواهی آخرین مدرک تحصیلی
– اصل و تصویر کارت مهارت مرتبط با رشته شغلی مورد تقاضا
ج – مراحل صدور مجوز
۱-داشتن شرایط عمومی و اختصاصی
۲-ارائه درخواست توسط متقاضی به دستگاه اجرایی ذیربط
۳-تکمیل فرم های مربوط و ارائه طرح توجیهی توسط متقاضی
۴-ارائه مستندات مربوط به سهم آورده متقاضی (برای اشخاص پشتیبان )
۵-بررسی درخواست و طرح متقاضی توسط دستگاه اجرایی ظرف حداکثر یک هفته
راهنمای متقاضیان مشاغل خانگی جهت ثبت درخواست برای صدور مشاغل خانگی
ابتدا باید به سامانه مشاغل خانگی (http://www.mashaghelkhanegi.ir ) مراجعه نموده و اقدام به ثبت نام و دریافت کد رهگیری نمایند. سپس با در دست داشتن مدارک لازم(۱-یک قطعه عکس۴*۳ -گواهی مهارت۳-کپی کارت ملی۴-کپی شناسنامه-۵-کپی کارت پایان خدمت-۶-نامه ی تاییدیه دستگاه اجرایی مربوطه ۷-۱۰هزار تومان تمبر مالیاتی) به دستگاه اجرایی واحد اشتغال مراجعه فرمایید.
متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم های ثبت نام ( مستقل – پشتیان افراد حقیقی – پشتیبان افراد حقوقی ) را تکمیل نمایند. فرمهای تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذیربط بررسی شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرائی، مجوز مربوطه صادر خواهد شد. فهرست رشته های مشاغل خانگی در فرم های ثبت نام جهت صدور مجوز مشاغل خانگی موجود و قابل مشاهده می باشد
-مستقل (خوداشتغالی) : نوعی اشتغال  است که فرد می تواند با اتکاء به توان شخصی، خلاقیت و ابتکار، به شکل خویش فرمایی به فعالیتهای تولیدی و خدماتی بپردازد که در نتیجه منجر به کسب در آمد و ایجاد فضای کسب و کار می شود.
اخبار مشابه
۱۰ تیم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فعالند
آینده نگری شورا و شهرداری پاوه ” هانه برالو ” را به آبیدر و طاقبستان‌ منطقه تبدیل می کند
مدیریت مصرف برق در شهرک های صنعتی برای عبور از تابستان گرم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.