کاروان داوطلبان هلال احمر استان‌ کرمانشاه در قالب تیم‌های پزشکی و حمایتی به مدت ده شبانه روز عازم شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان شدند.

به گزارش نسیم کرمانشاه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: به همت معاونت‌های داوطلبان استان مرکزی و کرمانشاه و کمک‌های خیرین، تیم اعزامی داوطلبان در قالب کاروان سلامت متشکل از بیست پزشک متخصص و جراح چشم، دندانپزشک، جراح عمومی، پزشک، دامپزشک، مربی آموزشی، تیم سحر جوانان، بیست نفر تسهیلگر و کارشناس جهت ارائه خدمات درمانی، جراحی و توزیع رایگان دارو به مدت ۱۰ شبانه روز در شهرستان زهک به مردم خدمت رسانی می‌کنند.
معتمدی افزود: همچنین در قالب این طرح (نذر آب ۴) ۴۰۰ سبد معیشتی، ۲۱۵ بسته لوازم‌التحریر و ۲۶۸ بسته بهداشتی و حفاظتی جهت پیشگیری از بیماری کرونا بین مناطق محروم شهرستان زهک توزیع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات تیم‌های پزشکی و توزیع بسته‌های غذایی و لوازم‌التحریر، خیرین این دو استان ۵۰ میلیون تومان هزینه دارویی و بخشی از جهیزیه ۵ نوعروس را تأمین کرده اند، همچنین با همکاری موسسه خیریه نیکان ماموت ۱۰ هزار متر لوله و لوله کشی آب در روستا‌های دارای تنش آبی و ۱۰ دستگاه تصفیه آب جهت نصب در خانه‌های هلال شهرستان زهک به مبلغ ۲ میلیارد تومان ارسال شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: همچنین در این طرح بشردوستانه، ۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین، یک بیل مکانیکی و دو تریلر به این شهرستان اعزام شده و آموزش امداد و کمک‌های اولیه، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و توزیع بروشور‌های آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این ده شبانه روز اجرا میشود.